söndag 9 januari 2011

Thai-wedding


Ni kanske inte vet, men jag är tokig i bröllop. Jag läser fortfarande bröllopsmagasin (fast det är över 5 år sen jag planerade mitt eget bröllop) Så fort det kommer en hyrfilm om bröllop (eller förvisso, om New York) åker den direkt in i DVD-spelaren. Böcker likaså. Och, jag gråter alltid. Grinar som en bebis, snor-gråter och ful-lipar. Jag fantiserar om min systers bröllop och om Esters bröllop (ja, hon är två år) och, jag tror ni fattar.

Så förra årets brutala lycka infann sig när våra kompisar bestämde att gifta sig under vår gemensamma vistelse i Thailand. I Thailand är det inte alltid lätt att planera, och som tur var hade den juridiska ceremonin redan ägt rum i Sverige. Vi hade en väldigt fin dag med detta fina par. Vackra. Så vackra! Snart har ni er första bröllopsdag.



Och dessa bilder (eller snarare bröllopsbuketten) påminner mig boken som jag läste i jul. Lyckan, kärleken och meningen med livet. Senaste boken i bokklubben och jag ville verkligen inte att den skulle ta slut. Jag snigelläste slutet. Det är en sann njutning att läsa något så välskrivet.

För att se fler söndagsbilder titta ni i Fabriken.

8 kommentarer:

  1. Åhhh man längtar tillbaka..... Det var en underbar dag. Tacka Anna och Nicke för att ni ville dela den med oss.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fin brud, blommor ja allt! Kul att ni fick chansen att delta med era vänner. Bröllop får mig alltid att fälla en glädjetår..

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Åh, så fantastiskt fint!

    Och nej, det är inte direkt promenadavstånd till Erikshjälpen, men högst 10 min med bil. Och med tanke på alla fina fynd du kommer göra så behöver du nog bilen så du kan köra hem allt! ;-)

    SvaraRadera
  4. Hej Hej,

    Din butik, rackarungar och bloggen är väldigt intressanta. www.begagnadebarnklader.org är en ny samlingsajt av begagnade barnkläder. Din butik har just valts att läggas upp där. Grattis!

    Är du intresserad av en länkbyte?

    SvaraRadera
  5. Vad fint att gifta sig på stranden, härligt puderfärgade bilder!

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder och du vet ju att jag är en sucker när det gäller bröllop också. Hoppas få fota något snart igen, det är så kul och inspirerande. Har du sett filmen förresten? Jag har inte läst boken, men tyckte mycket om filmen. By the way, check the mail tmw...Puss och kram

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder av fotgraf Anna och vackert brudpar! Väcker min Thailandslängtan när jag ser vår strand!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  8. Å så fantastiskt fina - både brudpar och bilder! Buketten får mitt hjärta att klappa till lite extra - är det bara i Thai de har så där vackra blommor?

    Tack för boktipset - ska genast kolla in den boken. Har just läst ut boken "Varför gråter inte Emma?" och även om den var bra känner jag för något helt annat. Visioner står det på omslaget va? Jag tror att det är det som jag behöver just nu. :)

    Kram

    SvaraRadera