onsdag 23 februari 2011

Att hålla på och odla


Den här odlingstrenden passar inte alls mig egentligen. Mina fingrar är allt annat än gröna. En gång blev jag inröstad i trädgårdsföreningen, endast baserat på den fakta att jag var en kvinna. Jösses, vilket misstag!

Men att köpa små glas-vaser, fylla med vatten och beundra rotsystemet. Det passar mig. Jag skulle gärna inhandla de små finingarna från Nordiska galleriet, eller den här från Svenskt Tenn. Fast jag är också hemskt glad för mina loppis-vaser som är en present från en vän som precis fattat vad jag vill ha. Mitt i prick.

4 kommentarer:

  1. Jag själv gillar att plantera men tycker även att det är vackert att lägga i en bit av en växt i vatten och se hur den får nya rötter.
    Murgröna är något som jag alltid har i en vas när den fått så mycket rötter att det blivit trångt planterar jag ner den i jorden och den klarar sig bättre än de man köper.

    Önskar dig en trevlig kväll
    Mia

    SvaraRadera
  2. Trädgårdsförening? Hahaha... Jag kommer att skratta folk rakt i ansiktet om jag får en sådan förfrågan vid ett eventuellt husköp. Jag är väl en av få som har lyckats ta död på IKEA:s garderobsblommor (som typ inte kan vissna). Jag blir nästan sorgsen när jag får något annat än färska blommor i present också för jag vet att jag inte kommer att göra den vackra växten rättvisa. Just nu har jag en juvelorkidé här hemma som fortfarande lever efter tio dagar i min vård. Vi får se hur det går... Fina bilder som alltid! Kram

    SvaraRadera
  3. Samma här. Herreguud om jag skulle blir inröstad i en sådan förening, vilket skämt. Kul (eller inte) att vissa tror att man kan odla bara för man är kvinna...

    Jag kan lova dig att någon "Petra" blir det inte tal om och Nomi klippte halva året själv idag. Hon vill ha som September, sa Charlie...

    Kram och glad blir jag att höra om din kompis som tittar in på Mokkasin ibland!

    SvaraRadera