onsdag 16 februari 2011

Bilder från fjällen



När jag åker till fjällen tänker jag mest på utomhusaktiviteterna. Visst bastu, brasa, mat och vin kommer ju alltid högt upp på listan, men primärt tänker jag på puder, fina spår, obefintlig vind, sol och mild kyla. Addera mackor i backen och varm choklad.

Det första som slog mig var stugan. Detta 50-talsmys som fullständigt skrek välkommen så fort vi klev in genom dörren. Nästan att man inte ville gå ut igen. Denna välkomponerade stuga med små inredningsöverraskningar i varje rum. Så vill jag också ha i min framtida stuga. Överraskningar från förr. För nu är jag övertygad. Efter en ofantligt mysig helg behöver man ha en stuga i fjällen. Så är det bara.



Ja ni ser själva. Dalarna möter the 50th.

2 kommentarer:

  1. Så fint och mysigt. Jag gillade färgerna, speciellt den röda byrån. Så underbart det låter med fjällsemester. Vi står och väger - antingen en vecka i Åre med lilleman (kommer få åka i skift men ändå) eller en weekend på egen hand nånstans där våren kommit närmre... Kärt problem men ändå svårt att ta. På nåt vis känner jag att jag fått nog av snö men fjällen är ju något helt annat och där kan man ju utnyttja snön! :)

    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  2. Ser härligt ut! Längtar ännu mer till vår resa till Alperna om några veckor även om det inte kommer att se ut så där. Förresten, det där goda jag väntar på, kommer det? Har ju köpt nytt material och allt... =) Kramar

    SvaraRadera