torsdag 3 februari 2011

Den som hinner baka sitt eget bröd...

... vinner! Här är beviset. Jag vann!
Det sa i alla fall en viss superduktig fotograf som jag arbetar med. Gillar ni matbilder, enjoy!

Gillar ni bröd, enjoy!

2dl rågmjöl – 5 dl vetemjöl – 1 ½ dl vetekli – 1 d grovhackade nötter – 1 dl russin – 2 tsk bikarbonat – 1 tsk salt – 4dl filmjölk – 1 dl lingonsylt

Gör så här: Ugn på 200 gr. Blanda alla torra ingredienser. Rör i sylt och filmjölk. Klicka ner i en smord form (ca 1 ½ liter). Grädda i ugnens nederdel ca 50 min. Låt svalna.

Och visste ni att vackra Natalie Portman är gravid, och tydligen Rachel Zoe också? Det lästa jag här.

4 kommentarer:

  1. Ser gott ut! Det var typ hundra år sen jag bakade eget bröd men jag har tänkt på det länge nu så man kanske skulle slå till i helgen... :-)

    SvaraRadera
  2. Fasiken...du vann....
    Det blir brödbak i helgen för mig med..
    Ser ju himla gott ut...

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  3. Om man har bakat kärleksmums då? Vinner man då också? :)

    De där bikarbonatsbröden är ju toppen - skönt när man slipper jäsa brödet. Jag kanske ska ta och prova ditt recept, det låter gott med lingonsylt i.

    Kram kram.

    SvaraRadera
  4. Du är så duktig, Anna! Fast jag har hört att den som skriver flest brev vinner... Är det en annan tävling? Ha en mysig helg! =) Kram

    SvaraRadera