måndag 28 februari 2011

Something Yellow



Känner behov av att kick-starta måndagen med någon gult. I hopp om att bli pigg. Min gula hemma-kalender börjar fyllas. Dagarna räknas. Helgerna försvinner. Balansgången är svajig. Lagom mycket att göra. Lagom mycket uppbokad. Lite ledigt men ändå bibehålla kvalitet. Svårt.

Läser just nu boken med världens längsta titel; Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Känns som jag egentligen behöver något mer uppåt. Jag vill skratta. I två nätter plöjde jag Alex Schulmans; Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minste trött. På tal om långa titlar. Efter hans förra geni-drag blev det svårt att överträffa sig själv. Väldigt svårt. Idag ska jag se om det finns något kvar på bokrean. Jag köpte den här i lördags. En fortsättning för oss som gillade; Eat, pray and love.

Jag längtar till New York och jag längtar till våren. Snart till bristningsgräns. Har precis bokat några nätter här vilket känns magiskt. Som en lättnad. Det gör att tiden går lite snabbare. På gott och ont.

3 kommentarer:

  1. Men ååå va alla bokar och planerar....själv är jag bara sjuk och trist just idag. Vi velar med våra semesterplaner...vill gärna ut i världen även i år (vi är mest charternördar, men ändå) men har börjat med projekt spara till långresa... då gäller det ju att värna om de växande högarna på kontot. Kanske blir det Gotland (som inte heller är så jättebilligt i ärlighetens namn) eller också Ölande eller Öserlen eller Danmark eller...ja du ser...Den svenska "Svensson-veligheten" har slagit till!

    Men dina vackra bilder ger mig lite hopp i allafall på något sätt. Vet inte hur men det känns så iallafall=)

    SVAR: De bokstäverna jag visade i söndags på bloggen är en finfin skatt som min svärfar gjort åt mig för ett bra tag sedan vid det här laget.. ca 50 olika bokstäver har han sågat ut åt mig i mdf. alltså är de homemade och bara mina... ;) Men visst är de fina!? Både omålade och vitmålade som en del blivit!



    KRaM Tina

    SvaraRadera
  2. Ska ni till NY?!!! Åh, vad härligt! Kan inte fatta att det inte ens är ett år sedan som vi var där, känns som att det var alldeles för länge sedan. Får se om det blir någon resa förutom Alperna i år. Skulle vilja... Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Dina charmtroll är på väg på posten :-), tack Anna!
    Har aldrig varit i NY, men känner suget efter att åka dit... det är väldigt starkt ;-), men själv har jag bokat in en liten weekend i London i mitten av mars, inte helt fel det heller i väntan på våren......
    Kram Johanna

    SvaraRadera