söndag 20 februari 2011

Söndagsbild #7 (och grattis pappa!)



Längtan för mig tillbaka till fjällstugan. Snön hör bättre hemma där. Där finns anpassad garderob och ledig tid. På dagarna. Och när blev trä så vackert? Jag har blivit förtjust i den här byrån från IKEA, men det finns inte en endaste liten plats mitt hus. Lösningen är att slå ut en vägg och sätta upp en ny. Det kanske verkar lite väl dramatsikt för en tillfällig förälskelse.

Idag fyller min far år. Min fantastiska far. Som alltid har agendan full med nya projekt, som seglat över de sju haven och som ständigt befinner sig på resande fot. Just nu i Mexico. Kom hem snart, var rädda om er och GRATTIS pappa!

Ikväll ska jag se Mia Skäringer på Cirkus med min fina vän Karin. Höga förväntningar är bara förnamnet, men jag är rätt säker på att hon levererar. Och sen är jag glad att hon mår bättre. I morgon är jag frälst, jag bara vet det.

Söndagsbilder hittar ni i Fabriken.

9 kommentarer:

  1. Fina bilder! Åh vad kul att se Mia Skäringer, hon är underbar:-) Ha en härlig söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt underbart att stiga in i din värld. Jag blir alldeles glad av en sådan talang i både text och bilder. Så glatt sjunger hjärtat, och med ett leende stiger jag härifrån. Kommer igen, alldeles säkert...

    Tack för din fina kommentar,
    det värmde...

    En underbar Dag både till dig och din Far,

    kram/
    Smulan

    SvaraRadera
  3. Jag får nöja mig med att se Mia på TV ikväll. Hon är så bra. Ha det så trevligt.

    SvaraRadera
  4. Mysigt med trärent trä ;) Och såna där gamla nycklar, underbart... Ha det gott //Petronella

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Jag är oxå lite kär i den byrån från IKEA... men det finns ingen plats här heller tyvärr! Ha det så kul ikväll!

    SvaraRadera
  6. Kul att du ska se henne! Min tur 21 mars här i Göteborg. Dina föräldrar är så härliga med sin äventyrlighet. Och en härlig dotter har de också. Puss och kram

    SvaraRadera
  7. Det låter som du har en härlig kväll framför dej, både att vara med goda vännen och föreställningen.

    Trä är vackert.

    Må så gott.//Lissen

    SvaraRadera
  8. Mia Skäringer! Nu blev jag avundsjuk :(

    Hoppas du har en fantastisk kväll!

    SvaraRadera