söndag 6 februari 2011

Söndagsbilden #5

Mitt tredje doftljus Peyote Poem från Byredo, doftar väldigt mycket herr. Efter en stund är man tvungen att vila lite, det blir lite för mycket av det goda. Jag tror att det doftar som en nyduschad Mads Mikkelsen, tungt, kraftigt och manlig. Men efter en stund vill man be honom öppna fönstret och sätta på sig något annat än en handduk. Ljuset passar nog perfekt för höstsuktande personen med längtar efter oxgrytor och björkved. Men nu vill vi ha liljekonvalj och vårlökar. Inte kraftiga män med merlot-tung odör.


Avlång bricka blev mitt senaste loppisfynd hos Etiopienhjälpen för 20 kr, tackar-tackar! Ljuslyktorna kommer från Zara Home.

Missa inte att titta in i Fabriken för fler söndagsbilder.

7 kommentarer:

  1. Ha ha....kanske borde skaffa ett sånt ljus då och få in en känsla av M Mikkelsen i huset ;)

    Härliga bilder!

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Vackert! Och håller med om dofter. Säsongsbetonade de med. Och jag ler åt din målande beskrivning av Peoyte Poem :)

    SvaraRadera
  3. Rackarns kul, gillar din humor, Anna!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Jajamen, ont i ryggen fick jag och funderade på om jag skulle lägga av. Men bästa vännen o grannen Pilatesinstruktorn, bedyrade att det skulle gå över. Sant som det var sagt, efter ca ett par veckor var jag som en ny människa.
    Men jag tror på det sunda förnuftet här, gör det för ont länge, så hade jag prövat något annat. Vi är ju alla olika böjliga och konstituerade...

    Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Haha. Härlig beskrivning och man förstår på riktigt vad du menar. Jättefina foton - gillar diset i mitten av bilden och vägen som slingrar och skapar ljup. Brickor är grejen - det blir ju hur snyggt som helst, dessutom har du ju fyndat. Jag blir jätteglad för dina kommentarer hos mig. Du ger alltid det där lilla extra och man blir glad av att läsa det du skriver. Bara så du vet :)

    Fortsatt trevlig kväll!
    Kram.

    SvaraRadera
  6. hahaha...men han hade jag gärna haft på besök;-)

    Alltid lika givande att kika in hos dig.
    kram anna

    SvaraRadera