måndag 21 februari 2011

Tack Mia!


Men Mia Skäringer. Jag tillbeder dig. Du fantastiska kvinna med så mycket bagage som du verbalt delar med dig utav, till mig och ett sardinfullt Cirkus. Din sorg blir min när du sjunger. Jag är fortfarande stum av förundrar. Vilken musik. Vilken röst. Inte visst jag...

Söker ord för att beskriva min beundran. Mina förväntningar vara höga, som Mount Everest ungefär. Ändå överträffar du. Enkelt. Öppningsscenen känns som ett finalnummer och sedan bär det av. X2000 direkt till självklar succé. Skrattet motas av eftertanke. Vi får tänka, skratta och omvärdera. I ett rasade tempo. Hela Cirkus står upp för dig på slutet.

Om jag bara hade kunnat busvissla!

Anslagstavlan är IKEAs allra enklaste modell Väggis. Och griffeltavla från Designtorget påminner den mig om Fabrikens tisdagsteman, men snart blir det sudd och nytt kludd. You are the butter on my bread-vykort från Therese Sennerholt.

6 kommentarer:

  1. åh herrejisses! Du satte ord på det. Jag har funderat, grubblat och försökt sätta ord men inte lyckats. Tack fina du för en helt magisk kväll! Karin.

    SvaraRadera
  2. Kunde inte sagt det bättre själv! Hon är förtrollande bra! Kram sussa

    SvaraRadera
  3. Vilken text! Fantastiskt.

    Ha en fin dag,
    kram

    Smulan

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är Mia härlig! Såg showen innan jul och kände precis som du. Underbart! Jag var också helt förstummad över hur bra hon sjunger. Det hade hon verkligen lyckats hålla hemligt... :-)

    SvaraRadera
  5. *suck*

    vad är väl en bal...

    :)

    SvaraRadera