tisdag 22 februari 2011

Tisdagstema: designfavoriter


När jag blev gravid tänkte jag; Nä, nu kommer jag vara fattig och bedrövlig ett bra tag. Så jag bestämde mig att köpa två saker som jag länge hade trånat efter.

Först en Odd Molly kofta, som visade sig bli en riktig hyllvärmare. Inte alls min stil. Men omlotten i ull värmde mina behag under tre plågsamma omgångar mjölkstockningar. Detta kändes mer exakt som ett inopererat knogjärn i bröstet. Ett knogjärn som svalt en långtradare och som sedan skulle ta sig ut mjölkens väg. Hua! Jag mår illa bara jag tänker på det.

Det andra var en transparent bourgie-lampa från Kartell. Den har jag älskat lika mycket som jag förkastat min Odd Molly. Jag läste om någon som kallade lampan en fluga snarare än klassiker. Må hända, säger jag. Men... you light up my life.

När det lilla barnet sedan lämnade brösten för att prova mat sedermera bordsätning började jag drömma om en klassisk Stokke Tripp Trapp. Jag efterlyste en beggad på bloggen och mina böner blev besvarade. En mamma med småbarnsåren bakom sig lät sin stol i ljust trä flytta in hos oss. Tack! Nu är detta också en av mina designfavoriter.



Idag är det extra spännande i Fabriken där alla visar sina design-favoriter.

4 kommentarer:

  1. Stokke! Att jag inte tänkte på det... Jag älskar våra Stokke, men det är så lätt att glömma när man står och gnuggar torkad gröt till knogarna blöder :)

    SvaraRadera
  2. Vilka klockrena favoriter=) Stolen har jag också slitit med hälsan under många år.... numera överlämnad med varm hand till älskade brorsbarn! Lampan är ännu en vill-ha-sak för mig. Den är så snygg, men har ingen självklar plats här hemma så jag har stått emot mitt habegär (än så länge ;)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Fina favoriter! Lampan har helt klart blivit en klassiker. Snygg till de flesta stilar tycker jag.

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  4. Fluga eller klassiker, strunt samma... Snygg hur som helst!

    Påtal om Septemberinspirerad. Nu övar Nomi för fullt på att gå ner i split i sina blå tights =)) Där tappade hon mig kan jag lova. Möjligen ett par paljetttights på hemma-mello men split...nix.

    SvaraRadera