fredag 4 mars 2011

Trista tulpaner



Vissna tulpaner är rätt spännande. Det är något fint i hur alla buketter ter sig olika. Den här varianten blev som små skrumpna bollar. Som physalis i exakt samma färg som Esters Mosebacke t-shirt från Rackarungar.

- Nils slog mig i dag. I ansickett. Sen pekar Ester på sin näsa och bankar med andra handen sig själv i huvudet.
- Va?! Varför det? Jag får anstränga mig för att hålla tillbaka min instinktiva aggression. Vad gjorde du då?
- Jag kjamade honom... Jättehårt.

Mahatma Gandhi hade varit stolt över min lilla flicka.

3 kommentarer:

  1. hi hi små pojkar kan ha svårt för att kjamas......hårt. Men de vänker sig ju äldre dem blir.

    Trevlig Fredagkväll LiseLotte

    SvaraRadera
  2. :)Hur hårt?

    Jag älskar tulpaner som fjonkar iväg och överblommar!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. vilken bra reaktion, kärlek är bästa motåtgärden :)

    SvaraRadera