söndag 10 april 2011

Söndagsbild #14


Välkommen ljuset, våren och solen i ögonen. Som jag har längtat. Men det här med pollen! Pollen detta vackra ord, men förödande effekter. Är det verkligen så att man i vuxen ålder kan få pollen-allegi? Blärk, säger jag! Trött, ont i ögonen och snuvig. Jag kan inte ge mig själv någon annan diagnos. Pollen, mitt vackra favoritord har blivit min värsta mardröm.

Hejdå maskara, hejdå linser.
Hej till lastgamla, rödsprängda ögon, Clarityn och brillor varje dag.

Min söndagsbild till Fabriken.

5 kommentarer:

  1. Isch, pollen verkar inte vara någon hit! Hoppas att du ändå får njuta dagen!

    Kram Marie
    PS. jättefin blogg, så roligt att du tittade in hos mig så att jag hittade hit. Nu ska jag utforska lite mer här :D

    SvaraRadera
  2. Fyyy vad jobbigt. Hoppas det blir låga halter i år.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Klart äggen och pysslet kommer från affären med stort P ;-) (förutom fågelservetten som är från Hm home)

    Jag har en make som också börjar gräma sig för de rinnande ögonen - hoppas ni får det lindrigt i år :-(

    Kram

    SvaraRadera
  4. Samma här.. Inte kul! Men för att göra det hela lite roligare tänkte jag se om det finns nån pollenprognos-app att ladda ner till min iphone;) Ha det gött.. Och kolla in de billigare alternativen till Clarityn (med exakt samma verksamma ämnen) - Tips från en som varit allergisk sedan sju års ålder! Kram//Petronella

    SvaraRadera