söndag 3 april 2011

Söndagsbilden #13



Hej, jag heter Iris och jag är en hyacintliknande lökblomma. Jag fick följa med husmor från torget för två dagar sedan. Därefter utsattes jag för porträttfotografering i alla möjliga vinklar. Jag flyttades runt och fick stå ut med både det ena och det andra, obekväma ställningar och solen rätt i ögonen. Under de långa väntetiderna bjöds det tack och lov på friskt vatten och koldioxid-boost.

Dessvärre är Iris superdeppig idag och tappat all sin lyster och utstrålning. Till husmors stora förtvivlan verken det inte som att Iris kommer bli så långvarig här i huset.


Hoppas ni känner er piggare än Iris. Fler söndagsbilder i Fabriken.

2 kommentarer:

  1. Wow, vilken blomma! Ledsamt att den inte mår så bra längre...

    Ha en fin söndagkväll! Kram

    SvaraRadera