måndag 9 maj 2011

Pris till den som uppfann möhippan


Sviterna av lördagens möhippa är fortfarande påtagliga. Jag skulle vilja ge ett pris till den personen som uppfann möhippan. Så otroligt trevligt. För alla. En dag fylld till bredden av trevligheter. Vänner som samlas, planering som går i lås, nya bekantskaper och en lycklig blivande brud. Vars glädje smittar av sig. För att inte tala om skratt-muskelvärk, ömma fotsulor och hes hals. Effekter av en lyckad kväll. Oslagbart bra.

Jag minns min egen hippa. En dag lika storslagen som själva bröllopet. En dag som fick mig mållös, rörd, överraskad och så oerhört tacksam. Tacksam för vännerna som gjorde min dag oförglömlig.

Och så de superfina presentsnören från Åhléns. Spets på rulle för femton spänn liksom.

3 kommentarer:

  1. Och jag minns min! Fabulous! Man vill göra om det igen och igen. Tror du att man är berättigad till en fruhippa om man förnyar sina löften så där vart tionde år? Jag tycker nog det. Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Ja, om bröllopsdagen var den roligaste i livet så va möhippan garanterat den näst roligaste! :-)

    SvaraRadera
  3. Men så kul att läsa om allas erfarenheter - för jag har min kvar :) Hoppas jag verkligen, måste jag ju tillägga!

    Jag var på möhippa för svägerskan förrförra helgen och jag håller med - det var så vansinnigt roligt. Tjejdagar är ju bäst! Vi hade så roligt och fick så´n mersmak att vi, svägerskan och jag, drog ut på en after work i fredags till att komma hem vid tresnåret istället för att bara dricka upp glaset rosévin(vi skulle alltså varit tillbaks vid åtta när killarna fixat mat till oss...) Ja så kan det gå!

    Ha en fin vecka!
    Kram / Kristina

    SvaraRadera