tisdag 3 maj 2011

Tisdagstema; favoritblomma



När jag gifte mig villa jag absolut ha ranunkler i min bukett. Det var det enda jag med bestämdhet visste. Rosa ranunkler. Bara ett litet krux. Det finns inga ranunkler i september. Så jag fick snällt lyda den hjälpsamma floristens råd. Det blev en fantastisk bukett. En fantastisk dag, men varje år vid den här tiden tänker jag, lycko alla de som gifter dig nu. Lyllo dem.

Som ganska mycket annat är jag även bred i min blomstersmak. Tulpaner kan vara galet vackra. Liljekonvaljer likaså. Och liljor, dessa storheter. Och när magnolian blommar då finns det nästan ingenting vackrare på jorden. Jo, kanske syrenen. Den blomstertid nu kommer med lust och denna vackra syren. Som doftar himmelskt.

Ja, alltså en favorit till Fabriken blev i stället många. Och inte får jag väl glömma bort Mårbackan. Men tyvärr kan jag inte stoltsera med några övervintrade krukor. Antal kvar sedan förra året = 0. Tyvärr.

11 kommentarer:

  1. Jag är väldigt svag för färgen du visar idag...

    Må så gott! /kram

    SvaraRadera
  2. Ranunkler är en av mina favoriter också. Och tulpaner. Och förgätmigej. Och liljekonvalj. Och... Ja, du förstår. Jag är nog som du och har många favoriter. Eller ingen favorit egentligen... Gillar alla blommor! :-)
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen!

    Kul att jag inspirerat dig till att pyssla lite. :-) Jag använda vanligt decoupagelim som jag köpte på Panduro. Och jag kan starkt rekomendera den lite dyrare varianten (minns ej vilket märke). Testade Panduros eget märke men det var inte alls lika bra. Sen lackade jag två lager ovanpå pappret också. Det verkar klara sig mot värmen ganska bra. Men samtidigt tänker jag att om det blir lite bränt är det ju inte hela världen. Dom är så enkla att göra att det är ju bara att göra nya när dom slitits ut.

    Lycka till! :-)

    SvaraRadera
  4. Härliga färger!

    Å, syren.. det glömde jag helt bort, den älskar jag också.
    Ranunklar är ju också en favorit förstås. Finns så många fina.
    Måste man välja? :-)

    Ha en fin dag!
    Kram E

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Ranunkler - så vackra! Jobbigt det där att man inte helt fritt kan välja blomma till brudbuketten. Har inte riktigt tänkt på det innan... ska ta det till mig när det blir dags att planera när bröllopet ska stå :)

    ha en fin dag!
    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  6. Vilken fin matchning du fått till :) Underbart rosa. Kramar från Maria

    SvaraRadera
  7. Ja oj vad ranunkler är vacka! Och oj vad macaronerna ser goda ut! Min blick flackar mellan blommor-kakor-blommor-kakor på varje bild. Jättefina!

    SvaraRadera
  8. Jag gifte mig i maj...men det var 14 år sen och ranunklerna var orange;-) Det är verkligen en vacker blomma! Underbara bilder!

    Stor kram,
    A

    SvaraRadera
  9. Åh. Vilka vackra bilder!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så vackert. Så skirt. Och så dina texter som jag alltid gillar mucho!

    SvaraRadera