onsdag 11 maj 2011

Under från frysen



Med tigerräkor i frysen kan man åstadkomma under. Så säger min man. Jag tycker att det behövs några ingredienser till. Typ rostade sesamfrö, avokado, fetaost, citron och en god marinad. Typisk fredag när vi verkligen inte orkar handla. Min man säger att jag trollar, simsallabim, maten är klar! Men här behövs ingen Joe Labero, bara några räkor i frysen.

I morgon är det bokklubb och jag har inte gjort min hemläxa. Kanske kan jag trolla bort min recension?

5 kommentarer:

  1. Min man slängde ihop en tonfisksallad igår. Och den har väl aldrig smakat så gott som efter en hård träning.
    Din räkrätt vattnas helt klart i gommen ;)

    SvaraRadera
  2. mm.. vad gott! Bra mattips, mer sånt :-)

    Om mattan: Jag har precis köpt den och nu har den legat ute dygnet runt, men det har ju varit så bra väder. Jag tror att jag ska rulla ihop den när vi inte är där nu, för jag vet inte hur den klarar regn. Plus att jag tänker att det kanske snabbt blir lite sunkigt om den ligger på hela tiden. Men som sagt jag vet inte. :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  3. Jösses, vad gott det där såg ut! Här ska det bunkras tigerräkor!

    Marinaden, är den hemlig? ;)

    SvaraRadera
  4. Vad gott det ser ut! Och vad kul att se dig om än som hastigast. Förlåt att jag var så disträ, kände mig helknäpp när Patrik var i Sälen och Noomi bestämde sig för att sluta sova på natten...
    Hursomhelst din blogg är superfin, ser fram emot att se mer av den och dig!
    Kram Daniela

    SvaraRadera