söndag 21 augusti 2011

Always believe that something wonderful is about to happen


Inte hade de behövt döpa dig till Blygsam inte?

2-pack krukor som IKEA döpt till Blygsam passade perfekt på landet som fick ett face lift i sommar med hjälp av just färgen blå. En gammal canvas-tavla från vinden fick göra come back med lite tryckta bokstäver. Tapet upp, heltäckningsmatta på och tavelvägg på plats. Tänk om jag hade läst detta flotta inlägg om hur man fixar till värsta bästa tavelväggen med kardborreband innan. Ja, då hade vi sparar en hel del tid och framför allt ett par riktigt fula svordomar.

Jag minns inte nu, men jag tror att jag hittade tipset hos Maria på Husligheter. Förmodligen, för där tipsas det för jämnan om riktigt braiga saker.

Och om någon har testat att hänga upp tavlor med kardborre så är jag jättenyfiken på resultatet!



4 kommentarer:

  1. Snygga blygsamma krukor;) Funderar på det här med kardborreupphängning- hur bra sitter det??? Jag ska nämligen oxå göra en tavelvägg. kollade in sidan du tipsade om. tack. kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Hallå där!

    Amen det är ju klart, vi tappar alltid bort en eller två ungar på sådana där ställen som Skansen och Grönan. Och jag lovar dig, i sådana lägen är jag inte så cool som man kan tro ;)

    Ha fina veckan, kram!!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad jag gillar den där tavlan! Såå söt!

    Kram på dig och hoppas du får en bra start på veckan! //Petra

    SvaraRadera
  4. Ibland kanske det är värt lite extra tid och lite riktigt fula ord, när man har fixat alldeles sjävl och det blir så fint!

    kram Emelie

    SvaraRadera