tisdag 23 augusti 2011

Krya på dig!


Ånej, stackars Anna-Malin är sjuk. Hon har åkt något rackare till bacill och ligger sängliggande. Så helsköna Emma med bloggen; Att vara någons fru, gästskriver på Anna-Malins fina blogg.

Så dagens tårta (inte vilken tårta som helst) skickas direkt ner till Anna-Malin. Det är viktigt att äta när man är sjuk. Det fina i kråksången är att man får äta precis vad man vill. Glass till frukost, japp! Pannkakstårta till middag, jojo! Dagobert-macka till mellis. Ni fattar, reglerna är enkla, man får ge sig på vad tusan som helst i matväg, så länge man äter. Och dricker. Sen kanske man inte är så väldans sugen på just punsch, men ojojoj vad det passar till pannkakstårta.



Tårtan är min mans verk. Ett recept ur senaste Elle mat & vin. Men man behöver väl knappast något recept. Pannkakor, grädde, blåbärsglass, maränger, kolasås (allt som är nyttigt) och så lite färska blåbär i en salig blandning.

Det bästa med pannkakstårta är att man inte kan spara, man måste gaffla i sig precis allt. Till sista slick.

Men slutligen, krya på dig Anna-Malin. Jag ha läst din blogg så länge jag kan minnas och jag (och garanterat många andra) saknar dina underbara inlägg när du är sjuk.

9 kommentarer:

  1. Alltså... Den där tårtan gör att jag snudd på slickar på skärmen. På riktigt alltså.

    Sjukt.

    SvaraRadera
  2. Har senaste numret nu kommit? Oj så gott det ser ut .Jag muntrade upp mig i söndags kväll på Långbro Värdshus .Gräddkokta kantareller kalvrostbiff och en rödvinssås var precis vad min onda fot behövde!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. å tusen tack. det känns redan bättre!!

    tack för omtanken.

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen det där hjälpte....kram

    SvaraRadera
  5. Pannkakor och punsch, det är ju bara tisdag idag, men vad sjuttsicken traditioner är väl till för att brytas ;)Mums!

    SvaraRadera
  6. Oh my, ser underbart gott ut!

    PS Har nästan läst ut (killen snodde den för han tyckte att jag var lit långsam) The Dirt och gillar massor!

    SvaraRadera
  7. Mums! Jag vill också vara sjuk... ;)

    Emelie

    SvaraRadera