onsdag 23 november 2011

Polka


Efter att ha sett alla überfina bilder från Trine K Home kunde jag inte motstå min egen tolkning av polka-glaset (just nu hittar jag inte en enda bild - kan jag ha drömt detta!?). Jag har medvetet lurat både man och barn att de är av plast i hopp om att ha kvar dem långt in... ja, i nästa vecka.

Lite synd att dessa glas nu även sälj i 6-pack på Lagerhaus. Mina glas som är inköpta direkt hos en restauranggrossist (innan de kom till Grandpa) känns genast väldigt mainstream.


I dag har jag varit på blixtvisit i Göteborg. Tidigt tåg ner och sent tåg hem. Mellan möten hann vi ändå med en snabb-sushi på bästa Wasabi och doftljus-shopping på Casa Linné, där min kollega även fick tag på sin efterlängtade adventsljusstake.

Ja, jösses, på söndag är det advent. Jag känner mig långt ifrån förberedd. I morgon har jag ytterligare en date med Mr Pattinson - förväntar mig mindre oväsen än sist, sedan är jag redo att angripa pynt!

Om inte inspirationen faller på är jag säker på att jag fyller på den dosen på lördagens julmarknad på Konstfack. Lördag och söndag, 10-17.

7 kommentarer:

  1. Du får trösta dig med att du hade dina fina glas långt innan vi vanliga mainstream-människor gick till Lagerhaus och köpte dom. ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Min femåring ville köpa käppar med blixten på...allvarligt! Kan de trycka den starkars bilen på något annat! Lyllos dig som få gå på deras julmarknad!! Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  3. Anna, jag såg glasen på Lagerhaus men fick känslan av att de är lättare än våra. Tror att de är look alike's. De nya doftljusen på casa linné är väldigt trevliga. Kram

    SvaraRadera
  4. Dina glas är väldigt fina och så fint med polkagriser i, älskar Casa Linné:)

    SvaraRadera
  5. Vad läckert och enkelt att pynta med polkagris-stänger! Det måste jag också göra! =)

    SvaraRadera
  6. Hos oss hade de varat en dag, även om barnen och maken var ilurade att de var av plast ... JAG skulle ju äta upp dem. Hahahaha!

    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Stod och fingrade på såna kvistar idag och tänkte att då måste jag köpa polkastänger också. Din fina bild färskt i minnet! :)

    SvaraRadera