torsdag 29 december 2011

Nyårsdukning



Förra årets nyårsdukning gick i lila, vitt och guld/silver. Jag gjorde små cellofanpaket med chokladpraliner med placeringskort och sidenband som så klart uppskattades av gästerna. I år lägger jag all fokus på snittarna. Har ni verkligen inte några tips? Jag måste nog åka och köpa den där boken i morgon. (stackars mig)



En dukning med lite man-tager-vad-man-haver-känsla av hemmakanalen. Det spontana känns alltid fint och som en väldigt kul fest. Det behöver ju inte alltid vara nobel-perfektion.


Hos bästa Annixsen hittade jag finfint med vita små dekorationstips. Kanske blir det en sväng till Granit i morgon.


3 kommentarer:

  1. Vilka fina dukningar- den från hemmakanalen har jag oxå spanat in;) Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Det är ju här jag får inspiration! Vi ska också ha nyårsfest och själv tänkte jag istället för blommor och glitter på bordet strö orkidéblommor i lila. De klarar sig rätt många timmar på en duk. Festligt och fint. Tänkte också duka med udda loppisporslin men förmodligen blir det säkert före det osäkra och helt vita tallrikar. Gott nytt!

    SvaraRadera
  3. Med ostpuffarna kommer man långt ;) .....men vill man ändå ha ytterligare godsaker kan jag verkligen rekommendera den boken, mingelmat. Fick den av syster yster i julklapp. KRAM

    SvaraRadera