måndag 27 februari 2012

På väggen i barnrummet




Nu måste jag snart ta beslut. Barnrummet. Målaren kommer i veckan. Då måste jag ge honom ett nummer. Helst lite innan. Ett endaste litet nummer. Jag som inte brukar ha svårt att ta beslut. Men när man ska sätta en färg på väggen kan det bli så himlans fel. Små lappar ter sig inte likadant som en hel vägg. Och ljuset. Helt plötsligt känns den grönaste grå och den gråaste blå.

Jag glömmer aldrig när jag skulle måla väggen vanilj och det slutade med att allt man kunde tänka på var saffran. Så långt ifrån min första idé. Det hela slutade med att hela lägenheten blev 02-05Y, så kallad Stockholmsvit.

Vad tycker ni? Jag tror att den nedersta bilder visar vårt senaste urval. Ole-dole-doff...

7 kommentarer:

  1. åh, jag gillar färgen på väggen med telefonen...
    Men ska man välja från proverna, så får jag nog säga Soft Forrest....tror jag
    Svårt..

    SvaraRadera
  2. Jag tycker bäst om den längst ner till höger på sista bilden. Fast eftersom jag älskar gult så hade jag valt en knallig gul. Jag har färgkoden på en kanonknallgul om du är intresserad...

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha, oj vad jag känner igen mig! Det där ser ut som vår husfärg, huset var fläckigt så där innan vi bestämde oss, det blev dim-grön. Grannen säger att det är grått...

    Den nedersta var jättefin!

    SvaraRadera
  4. Jamen herre gud!
    Så svårt!

    Men den största lappen på nedersta bilden, den till höger högst upp ... röstar jag på.
    Den som är grå-grön ...
    För allt med gnutta gult i blir färgigt liksom:))

    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Sv; Ja men eller hur, känner precis lika dant! Vill slänga ut hela servisen jag har hemma och byta ut mot denna underbara skapelse.. Får sitta på händerna för att inte klicka hem både det ena och andra!!

    Älskar ju blå/turkost i alla dess former och nyanser, men ska du måla ett helt rum tror jag på att gå en nyans ljusare än det du vill ha...säger jag av egen erfarenhe av en turkos/blå fondvägg ;)Era prover ser fina ut!

    SvaraRadera
  6. Fina allihop. Jag testmåladade liknande färger på F-As rum. Men tyvärr hittad jag inte rätt kulör så det såg lite smutsigt ut. Slutade i skogsgrön ist. Och det blev ju bra :)

    SvaraRadera
  7. Absolut I-landsviktigt :)

    Jag vet inte hur många glassar jag har klistrat på mina glasskortsordrar i sommar, självklart ska det vara fiiina frimärken!

    Och fina kort har du gjort också, inte utan att jag blir lite avundsjuk när du nämner rastlöshet. Den har jag inte sett röken av på fyra år, min syrra fick göra våra dopinbjudningar eftersom jag inte hinner...

    Hoppas ni har en rackarns fin helg framför er!

    SvaraRadera