fredag 4 maj 2012

04: LETTERBOX


Föga ordinärt men säg goddag till vår brevlåda, dagens tema i fotoutmaningen. En inflyttningspressent från mina snälla föräldrar. Förra ägaren hade en pytteliten låda som hängde på sniskan. Funkar inte med alla mina prenumerationer. Larmkillen ville absolut sätta upp en larmklisterlapp - jag morrade. Sen ville mannen säga nej till reklam och det är ju bra för miljön, men jag vill ju ha Rustas utskick och IKEA katalogen och ... Så jag gick helt enkelt med på att lappa lådan och dessutom addera en önskan om ytterligare post utöver alla räkningar!



Fler tolkningar här.


A Photo a Day:
01: You | 02: Breakfast | 03: Something you adore | 04: Letterbox | 05: Something you wore | 06: Makes you smile | 07: Favourite | 08: Your sky | 09: Daily routine | 10: Childhood | 11: Where you sleep | 12: Close-up | 13: In your bag | 14: Something you’re reading | 15: Happiness | 16: Morning | 17: Water | 18: Something you bought | 19: Sweet | 20: Someone you love | 21: Reflection | 22: Your shoes | 23: Something old | 24: Guilty pleasure | 25: Something you made | 26: Colour | 27: Lunch | 28: Light | 29: Inside your fridge | 30: Nature | 31: You again

11 kommentarer:

  1. Ha ha den var bra.
    Jag skulle kunna skriva endast privata brev ej räkningar. Men då skulle man inte behöva en brevlåda ens.

    SvaraRadera
  2. Bara glad post vill vi ha i våra lådor! Tänka sig att 2 Älvsjö brevlådor ställer upp i dagens utmaning!

    SvaraRadera
  3. Tur du har så stor låda för alla mina kommande brev... Puss och kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Men vilken söt klisterlapp, kanske skulle man göra en liknande ;)

    SvaraRadera
  5. Underbart! Gillar den lappen skarpt. Vi har världens fulaste brevlåda, men med en sån lapp hade den nog nästan kunnat tas för charmig :)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hua, så svårt det var att göra något roligt idag. Din lapp på brevlådan livade verkligen upp det hela! Störtskön :)

    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hej Tjejen!
    Nu ligger det en efterfrågad tävling på bloggen:)

    Direktlänk:
    http://isacsmamma.blogg.se/2012/may/tavling-med-isacsmamma.html

    Puss o Kram!<3

    SvaraRadera
  8. En sån där storlek på lådan har jag funderat på länge.. men köpa 2st tar emot :)
    Härlig extratext där a'la dymo :)

    SvaraRadera
  9. ohlalala. önskar jag hade en stor och fin brevlåda - istället för vår 'smällare'.
    gillar din 'note' som dy dymo:at :D
    och den där lilla sammanfattningen med alla dagar nederst i detta inlägg = toppnoch!

    måste fråga - Blogvy? vad är det? har sett det hos många nu ...

    happy weekend!!

    SvaraRadera
  10. Tycker brevbärarn säkert om också, en brevlåda med lite personlighet!

    SvaraRadera