söndag 27 maj 2012

Moodboard i maj

Jag blev kär i Karin A's blogg första gången när jag såg hennes månatliga moodboard, ljuset och känslan i hennes bilder. Sedan dess har jag sett fram emot slutet av varje månad då Karin publicerar sin tolkning av naturens skörd. 

Det är maj 2012 och trädgården är vackrare än någonsin. Jag gör entré och lägger upp min variant av naturens maj. Tänkte att min strategi är att börja när det är som enklast (i alla fall störst utbud) och sedan sakta men säkert jobba mig mot större och större utmaning.   






En sak är säker. Varje månad och årstid har sin charm. En av mina personliga favoriter är Karins tolkning av januari. En månad man kanske inte tänker blomsterprakt kan ändå vara enastående vacker. Så oerhört vacker.

Som nybliven husägare med växande intresse för trädgård (har det med åldern att göra?) så njuter jag varje dag av träden som blommar och växter som kommer tillbaka. Efter förra årets erfarenhet/chock vet jag att det känns som en nanosekund så har vitsippor, äpple, hägg, körsbär, syren och liljekonvalj blommat över. Det gäller att passa på. Verkligen.

Tack och lov har liljekonvalj och syren precis börjat, så kanske får vi njuta av dem i juni också.

Eftersom jag är mammaledig passar jag på lite extra. Jag plockar in kvistar och byter mina små installationer och vaser flera gånger i veckan. Jag fotar och luktar. Påtar och beskär.

Maj månad - hoppas att ni gillar!

9 kommentarer:

  1. Anna, vilka bilder! Alldeles fantastiskt fina. Jag skulle faktiskt kunnat tänka mig at ha dem på väggen. Kram och grattis till dig idag!

    SvaraRadera
  2. Åh så kul att se dina bilder Anna! Fantastiskt fina och inspirerande. Blommor är underbart och du gör helt rätt i att njuta och fixa lite extra nu när du har tid.

    Tack för dina ord...och så kul att du gillar januarivarianten. Den är nog min favorit med!

    Hoppas du har haft en fin söndag och får en härlig vecka. :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt somriga bilder. Maj är en underbar månad.
    Visst är det kul med mood board. Jag är helt fast.
    Hälsar åsa

    SvaraRadera
  4. Gillar ja!! Mycket snyggt presenterat. Så roligt! Det är väl en helt underbar tid vi lever i precis just nu?! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vilka fina arrangemang du gjort, det är verkligen en underbar tid vi har nu och går till mötes. Jag håller med dig om att man riktigt längtar och ser fram emot dessa moodboards!
    Ha en skön vecka.
    Lotta

    SvaraRadera
  6. så fint så. och en riktigt kul idé!

    och du fining. tack för din gratulation idag. massor av kramar från tanten ;)

    SvaraRadera
  7. Hej Anna!
    Härliga foton, och jag har samma känsla:jag skyndar att samla och fixar och plåtar och njuter av nuläget i trädgården, och nu i maj rusar det på, iallafall här i Skåne.
    Många hälsn
    från(en annan) AnnA

    SvaraRadera
  8. Här har också blommorna börjat blomma för fullt, även om värmen flög sin kos.
    Fina bilder du visar upp och så härligt med egen trädgård.


    Ha en trevlig helg.
    // Lissen

    SvaraRadera