lördag 12 maj 2012

Välkommen till Paris mitt i Stockholm


Ta-ta, igår klockan 11:00 öppnade Ladurée. Klockan 11:20 tog Harry, kärran och jag oss över tröskeln. Och vi var inte ensamma i butiken. Inte mindre än fem bedårande kvinnor med fransk-svensk brytning stod bakom kassan redo att rekommendera smaker på utsökta små bakverk. Små bedårande bakverk. Det var som att kliva in i Paris på Grevturegatan. Quel bonheur!

Snart ska jag visa er vad fick med mig i den mintgröna påsen. Och tro mig det var i princip omöjligt att begränsa sig. Hit kommer jag tillbaka trots att det verkligen inte matchar med försäkringskassan ersättning, snarare bör man ha statsministerlön för att överleva många besök här. 


I går njöt jag även av den här filmen, en så kallad favorit i repris. Mat och blogging - kan det bli bättre? Jovisst kan det det. Addera New York och Maryl Streep. Och så mycket mat, kärlek och mat och kärlek. Och kärlek. Sa jag kärlek?


Bildkälla
På tal om godsaker, ingen har väl missat bloggen Call me cupcake? Om så är fallet beordrar jag genast ett besök. Pronto! Linda Lomelino, kvinnan bakom bloggen har släppt en bok. Om tårtor. Lycka igen. Och direkt upp på önskelistan. Qui merci!



På IKEA har de gjort Pom-poms av servetterna Fantastisk och genast känner jag att jag vågar prova igen. Mitt brick-missbruk till trots lyckades jag avstå från den här vackra skapelsen. Hur kunde jag?

Bildkälla
Vackert från Mateus. Gult och rosa, en oslagbar kombo, tycker ni inte? Dags att ta tag i lördagens bestyr, göra pom-poms, laga mat, baka lite eller bara äta urtjusiga macarons. Vi får se...

9 kommentarer:

  1. Oh, jisses vilken massa tips på en och samma gång. Får börja uppifrån och arbeta mig neråt i inlägget och kika på allt.

    Hoppas lördagen blir härlig, oavsett vad du bestämmer dig för att göra! Kram //Petra

    SvaraRadera
  2. Oh la la! Så mycket vackert du bjuder på - jag blir alldeles stissig här bakom skärmen. Vill åka till Ikea; försöka mig på min första pom pom; åka till Stockholm; äta macarons och se på film. Helst på samma gång!

    Sådana här inlägg gör mig glad - ren inspiration!

    Särskilt glad är jag nog för filmtipset. Det kan nog bli den i kväll - jag är i stort behov av lite kärlek och mat på filmduken :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vilket bra tips, fit ska jag bege mig och köpa mig något gott;) visst är filmen härlig...
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  4. Såg filmen för ett tag sedan. Den är mysig. Trist att vi inte bor i samma stad, så att vi kunde samäta macarons hela tiden. Det vore härligt! Puss och kram

    SvaraRadera
  5. Oh lala, har Laduree äntligen öppnat?!?! Tack tack för tipset! Får se om jag kan ta mig förbi i eftermiddag!
    Härom veckan i väntan på flyget hem till Stockholm satt vi på CDG och mina barn åt laduree-macarons i mängder såsom andra äter smågodis.... och ändå påstod de att mammas macarons var bättre.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder! Älskar pompomsen, romantiska, pastelliga och ljuva. Och på tal om försäkringskasseminimum, man måste få unna sig lite lyx. Varje dag. Absolut.

    SvaraRadera
  7. Sicken frossa i allt möjligt fint. Och sicken seriös grej att vara på plats sådär första dagen med liten Harry och allt. Imponerad! Och avis på den mintgröna påsen, förpackningsnörd som jag nu en gång för alla är :) Fin helg!

    SvaraRadera
  8. Vilket pastelligt inlägg :)Här får man tips och blir glad av fina bilder på samma gång! Ha en kanonfin dag //Elin

    SvaraRadera
  9. Åh. åh, åh - nu dog jag lite grann! ;) Ska ju till Stockholm på fredag och då blir det nog ett besök på Ladurée. Visst inte om det skulle hinna öppna tills dess. Några andra Stockholms-tips förresten? Filmen är underbar, måste nog se om den snart jag med.

    Ha en skön lördagskväll!
    Kram

    SvaraRadera