fredag 23 november 2012

Fint x4


I vanlig ordning lägger jag obefogat mycket tid på att få till en idé för årets upplaga julkort. Det slutar alltid med en sista-minuten-lösning ändå. Förvisso helt okej, men varför denna idétorka? Det hade varit så mycket enklare att bara köpa färdiga skapelser, eller vad säger jag!? Det hade det definitivt inte varit. Där finns en hel djungel av tjusigheter.

Som mina favoriter ovan från Knaada. Man vill liksom bara rama in ett sådant julkort om man skulle ha turen att få ett.


eller dessa från Ylva Skarp


så enkelt, så snyggt


eller knivskarpa, spot-on Therese Sennerholt
Lots of chocolate - lots!

Sedan har jag klickat runt på Print with Wings och beundrat deras trycksaker med personlig prägel, men slutligen landat i ingenmansland igen. För julkort det blir det allt, säkerligen med kort på barnen. Ungefär som förra året. Jag ska bara knäcka koden, kortkoden.    

Önskar en en fantastisk fredag!

9 kommentarer:

  1. Så fint från Knaada.
    Själv hade vi julkortsfotografering på dottern häromdagen och vi hade kul. Jag var så svettig när vi var klara och de kom igår med posten, snabbt. Så nöjd blev jag och valde ett kort med flera små kort på.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Så länge de involverar washitejp blir det säkert bra ;)
    Verkligen fina, korten från Knaada!

    SvaraRadera
  3. Den sista hade jag valt. Att få. För skicka är jag dessvärre dålig på. Kan vara därför jag inte får så många heller....eventuellt....

    God Jul!

    SvaraRadera
  4. Jisses vad mycket fint det finns, mera inlägg till oss som inte knäckt koden!!

    Washi är lite ute i år va? ;)

    SvaraRadera
  5. Oj, vilka finingar! Det var längesen jag skickade julkort, men efter att ha sett de här blev jag lite sugen.

    SvaraRadera
  6. De första var ju helt outstanding! :-)

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart inlägg...Knaada gör mig knäsvag;) Kram

    SvaraRadera
  8. oj. nu fick jag en boost av jul. härligt.
    behövde jag, massvis!

    stora kramen.

    u

    SvaraRadera