onsdag 27 februari 2013

Vardagsmat

Bildkälla: coop

Jag har börjat prenumerera på Coops nyhetsbrev med veckomatsedel. Väldigt upplyftande för rådande idétorka vad gäller inspirationen kring vardagsmaten. Jag känner till exempel för fläskfilé med solrospesto ... eller lite plock i form av pizza med potatis gruyère och rosmarin eller linssallad  med cajunkryddad lax...

På deras nya sida kan man också bygga sin veckomatsedel och handla direkt, eller ladda ner handlingslistan till mobilen om man nödvändigtvis vill ta sig till butik. Jag har kört hemkörning många gånger och det funkar fantastiskt bra, varje gång.

... och givetvis tar jag gärna lite chokladbrylé med röda bär och italiensk hallonmaräng efter maten. 

6 kommentarer:

  1. Vilket bra tips - alltid lika svårt det där med vardagsmaten.

    SvaraRadera
  2. Låter bra - och det på bilderna såg ju sjukt gott ut!

    SvaraRadera
  3. Tackar för bra tips! Precis vad jag behöver =))

    Kram och ha en fortsatt bra dag!
    Catta

    SvaraRadera
  4. Bra tips! Vardagsmaten har ju en tendens att bli lite enformig i perioder.

    SvaraRadera
  5. Coop levererar måste jag säga. Senaste magasinet var kanon! Kanske är det nyhetsbrevet som kommer att bli min räddning. Har provat allt nu känns det som (utom matkasse som inte levereras här ute i bushen än så länge...). Surfar genast vidare.

    SvaraRadera