onsdag 6 mars 2013

Dagen i bilder


Godaste presenten, i en söt ask och oh my good-så härligt innehåll. Tack Petra! Jag äter lite varje kväll. Småäter. Jag är långt ifrån nolltolerans när det gäller socker. Eller detox. Solsystem därifrån. Jag är lite mer lite-varje-dag-tolerans. Sen läste jag det här. Meningen "runt dina inre organ" sved som en käftsmäll. BANG! För en otränad, smal, sockerknarkare gör sådant ont. BANG! För även om vågen visar fem mjölkpaket kanske det inte är så himla bra med mycket socker och stillasittande bloggberoende. Ur hälsoperspektiv alltså.  


Jag har förberett morgondagens tema i Fabriken. Tack och lov kom ett räddande sms från kompanjon-Tina som sköter huvudinlägget tills i kväll. Ta in naturen. Phu! Nu slapp ni se mitt magplask till improvisationsförsök att leka stylist.  "Mamma ska bara"... hördes en desperat röst från köket. Jag styrde om skutan helt och nu är bilderna inför morgondagen klara. Check. 


Spisen har bytt rum, den blivande ettåringen har lagt beslag på induktionsplattorna. Vi ser fram mot mustiga grytor och amerikanska pannkakor. Jag rensar, sorterar bort, byter plats och drömmer om stora barnrum och den ultimata förvaringen. 


Äntligen har jag snott ihop min egna lemon curd. Lätt som en plätt. Recept kommer. "...runt din inre organ..." Denna gula smaskiga smörja. BANG!


Vi pratar blommor i stället. De bästa tulpanerna, papegoj-tulpanerna. De lever liksom ett eget liv. Jag fantiserar om att de växer på havets botten. Jag drömmer om att sätta egna papegoj-lökar, läser på och undrar nyfiken om jag kommer att få några blommor i trädgården från de där lökarna jag satte jord. Eller om alla vissna påskliljor som jag grävde ner förra året behagar komma fram till påsk? 

Påsk ja, närmar sig med stormsteg. Jag drömmer om att baka galna flervåningstårtor och solgula bakverk. BANG!

3 kommentarer:

  1. Så många fina bilder och (som alltid) underhållande text men det jag fastnar vid är detta: "den blivande ettåringen".
    Shit maj gad (Viggos nya favorituttryck)! Harry fyller ju jättesnart ett år. Stora killen...! Hur snabbt har inte det gått, på en skala!?

    Kram på dig och hoppas Ester är bättre så vi snart kan göra ett nytt försök på den där lunchen (Viggo blev lite besviken att Ester aldrig kom i måndags)!

    SvaraRadera
  2. Å Anna ha ha ha jag menade ju inte att ge dig ångest, jag tror dina inre organ är lyckliga ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Från en annan som väger ca 5 paket mjölk - jag tror nog att dina inre organ är söta och rara ... men förstår också din känsla av smockan.
    Jag är så nöjd för nu är jag igång igen, springer. Jes! hurra!

    Och du, nu är jag ännu mer avis ... du har reda bilderna inför imorgon fixade!!!! Och det samtidigt som du rörde ihop den där smariga citron-curden. Maj gaaad. Undrar just vad jag har släpat in från naturen????? Imorgon, imorgon, imorgon ...

    xx

    SvaraRadera