torsdag 2 maj 2013

Ett Eiffeltorn som bas


Hur ofta har ni inte fått tipset att välj en enkel bas och låt accenterna poppa. Jag hör det varje dag. Eller kanske inte varje dag, men det känns som en tagen klyscha, n'est pas?  Jag skulle vilja se mer av "investera i ett guldEiffeltorn så är kusten klar" eller, "köp en cerise soffa, du kommer aldrig någonsin i världshistorien att ångra dig", "för tusan, kör på en gul fond". Mer Eiffeltorn (eller motsvarande) i basen säger jag.  


Det är tema stilleben i Fabriken. Jag hade tänkt att lämna WO. Jag hade ingen inspiration, ingen tid, inget batteri i kameran och förutsättningarna var minst sagt dåliga. 


Stilleben. Dessa som kreativa hörn som enkelt och ofta kan få nya uttryck. Jag har medveten många ytor för små kompositioner i mitt hem. (älskling, läs vårt, men du är ju knappast delaktig i själva stilleben:andet!) Så dagens tema var, trots dålig utgångspunkt, en walk in the park.


Eftersom jag älskar prylar står det ju redan ett par fem, sex stycken stilleben i vårt hem. Om vi nu inte lägger så mycket vikt på att dagens stilleben måste vara genomtänkt och fixat för officiellt styling. Nä, en burk för en tia, ett print från citatdrottningen, en vas som gör mig glad, en vissen kvist från gatan, en ljusstake från förr och ett Eiffeltorn från missbruksträsket Tradera. Tjoff!

Inte så mycket att snacka om. Stilleben. Check. Nu over and out och över till Fabriken.

6 kommentarer:

  1. Men ursäkta.... The Queen of stelleben lämna WO på tema stilleben. Hur skulle det se ut?! Tur att du tog dig i kragen till slut och levererade. ;)

    Jag blev helt sentimental och fick till och med en tår i ögat föresten, när jag såg kvisten. Min farmor hade alltid (alltid!) såna i en vas när hon levde men jag nog aldrig sett dom hos någon annan än henne.
    Kram på dig!

    PS. Ses snart? Nästa vecka är jag fullsmockad (bl.a. Paris för att investera i ett Eiffeltorn. Tjohoo!!) men veckan efter kanske?

    SvaraRadera
  2. Du som alltid visar så fina stilleben! Precis som nu. Snyggt och inspirerande!

    SvaraRadera
  3. Gilla, gilla, tummen upp!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt ju! Och eiffeltornet - mer sånt, absolut. Jag var på vintagemässa för några veckor sedan med kläder och rysch pysch i oändlighet och det första jag såg var två eiffeltorn som jag bara ville ha. Men det blev inget ändå, vilket jag just nu helt klart ångrar :)

    SvaraRadera
  5. Love it! Så himla fint :)
    Och du snart NYC, min icke planerade lista börjar bli låååååång :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh så vackert och stilfullt! Fick av nån anledning en önskan om att möta våren i Paris!

    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera