torsdag 9 maj 2013

Metalliskt i Fabriken


Jag har alltid varit väldigt mycket åt silverhållet. I inredning, i smycken, i detaljval. Tills för några år sen. Kanske började allt med klockan. Ett spontaninköp sista dagen på Manhattan, år 2011, öppnade dörrarna för min guldiga acceptens. Fast förmodligen är jag bara trendtorsk och all denna guld och koppar pop-up är rent ohälsosam för jag fastnar som insekter runt ett flugpapper. Men bäst av allt är blandningen - det gamla med det nya. Mina vigselringar i vitguld möter klockan. Mina silverljusstakar möter mina nya i guld (vi snackar färg inte material här).  Som alltid, kombon. 


Min favoritdoft är ett bra exempel på kombon med sin förpackning i vitt, svart, silver och guld. 


Årets kalender i brons, alla dessa hemma-sprayade (numera ett missbruk) burkarna, mina älskade ljusstakar från Nappula som jag trånade (läs tiggde) efter här tillsammans med en gäng metalliska saker som fortfarande står högt upp på önskelistan.

Fler metalliska saker finns att beundra i veckans tema inne på Fabriken.

7 kommentarer:

  1. Fina foton!
    Ser att vi har samma smak på mycket :)
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Gul och silver är snyggt ihop - ja vem hade trott att jag skulle säga det för ett par år sedan!? :) Voluspa-ljuset är übersnyggt. Det vill jag ha bara för asken. Inga Nappula här än men de finns på min lista.

    Fin vårhelg till dig!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Klockan förstår jag att du bara inte kunde lämna kvar i butiken, himla fin och klassisk. Sen har du ju sådana där små askar som är alldeles förträffliga att samla smycken i, de passar bra ihop där, dina grejer! Trevlig helg/Hanna

    SvaraRadera
  4. Men du den där lilla burken med ankan var ju hur söt som helst =) Är det ett DIY-projekt? :D

    SvaraRadera
  5. Härliga ljusa bilder! Jag är en sån som liksom inte tar mig ifrån silverträsket...kan eventuellt bero på att jag ser sjuk ut i guld, lite lätt illamåendefärg i ansiktet får jag. Jag är en klockren vinter i mina färger nämligen (tantvarning på den, jag vet :))

    Kram

    SvaraRadera