torsdag 13 juni 2013

Mönsterchock


Mönsterchocken är som största bland loppistallrikar och arvegods, på de hemmagjorda tabletterna av vaxduk...


... addera hemmasydda tygservetter och dito servettringar med stämplade abstrakta mönster...


... och loppisfatetfyndet för 25 kronor, tjugofem otroliga kronor fattiga och så mycket rikare ...


... alltihop i en salig mönsterchock. Huller om buller, mish-mash, more is more. 

Välkomna til mitt mönstertema! 


Idag samlas mönster ur olika perspektiv i Fabriken för dagens tema mönster. Spännande! 

5 kommentarer:

  1. Så snyggt du fick till det!

    Men... det jag reagerar på mest i inlägget är det geniala "hemmagjorda tabletter av vaxduk".

    Jag som gnuggat geniknölarna så många gånger kring hur jag ska hitta tabletter som funkar på ett runt bord som vårt. Göra egna av vaxduk. Genialt! Imorrn går Nuhmas bil mot Stoff&Stil för att handla vaxduk.

    Och mina mönster då... om bara alla Blocketmänniskor kan sluta maila så kanske jag får till något också...

    SvaraRadera
  2. oj oj oj oj.
    jag blir nästan yr av alla vackra mönster tillsammans.
    så galet fina saker du har.
    rosa och blommigt.
    handgjprt, gammalt och nytt. ihop.
    alla så fina.

    men lite yr blir jag allt ... hahahaha!

    SvaraRadera
  3. Den bästa av chockar- superfint!!

    SvaraRadera
  4. More is more alla dagar i veckan. Ska det vara så ska det vara liksom. Helt underbart!

    SvaraRadera