onsdag 16 april 2014

Hands up for the fredags-feeling


Choklad hör ju påsken till, eller.... Jo, det tycker jag ändå. Om jag inte redan hade bokat påsktårtan hade mitt självklara val blivit favoriten Syndig nougattårta... och vem vet. Tårtan är inte avgjord förrän vispen är satt i snurr!

På tal om choklad har vi en glad vinnare i Anton Berg-tävlingen - grattis Annelie! Vinsten är redan på väg med posten.....

Foto: Nina Holst
Det behöver verkligen inte vara så svårt. Finaste påskdukningen från finaste Stylizimo. Precis lagom påskigt.


Nu inreder vi utsidan, utsidan är den nya insidan osv. Fin korg från Rusta.


Therese Sennerholts nya kollektioner släpps i morgon, nytt och fräscht och kul frö mig som älskar fotokonst. Ställer mig i cyber-kön direkt.


Hoppla! Jag har blivit dessertansvarig i påsk. En av mina favoritområden i köket. Tårtan är sedan gammalt bestämt och nu återstår dessert. Kan tänka mig något fruktigt.



Bästa Weronica har blivit med Äng. Denna vackra skapelse som får mitt hjärta att banka högt och kraftfullt. Hade jag varit smygrökande tonårsflicka i min allra känsligaste ålder hade Äng varit den där moppe-killen med slitna Reebok och Crockerjeans som jag aldrig vågade prata med. Och jag räknar, en, två, tre, fyra, fem... favoriter i en och samma bild.


Småfinating.se heter en nyöppnad butik med bedårande sortiment. Nu är det dags att fylla påskäggen och jag vill gärna plutta ner annat än bara godis (kalla mig gärna pretto, men jag har köpt tandborstar!!) men man kan också satsa på fina tatueringar, blomsterarmband eller de finaset Sonny Angels ever. 

Jag föll pladask för krokarna på bilder och just nu har Småfinating öppningsrabatt på 15% rabatt med rabattkoden: oppningsrabatt15. Don't miss! 


Gul påsk eller inte, Ferm Living får till och med en senapsgula soffa att se snygg ut. Skön kombo med pastellrosa. Me like. 


Fredags feeling redan idag. Plockade ner påskkartongen (som verkar ha växt under sin tid på vinden...) och lyckan var total vid återföreningen med mina leoägg. Förra årets favoriter blir nog även årets. Skönt med återvinning.  

Så, en sak till bara... Ta hand om varande, prioritera det som är viktigt och ha en riktigt skön påsk! 

2 kommentarer:

  1. Leo-äggen har jag helt missat. Gissa om dottern hade älskat mig om hon fick ett sånt. Men det fick hon inte. Fick duga med rosaprickigt och favvogodiset :)

    Kram

    SvaraRadera