onsdag 7 maj 2014

Månades fyra - på M

Hej sköna maj. Den vackraste månaden har gjort entré och jag vet hur jag tjatar om det år efter år. Men maj går så in i tusan snabbt så man kan inte nog påminna om att stanna upp och njuta. Månadens fyra får således bokstaven m, som i maj.


Vi kör: Månadens Maträtt, Månadens Mini, Månadens Måste och Månadens Mönster. Reglerna känner ni väl till vid de här lagret. Här kommer en supersnabbis. Gör er tolkning på månadens bokstavsteman, publicera och länka till oss (lilla.u eller mig). Skriv också en länk i kommentarsfältet så att vi hittar till dig. Ju fler desto roligare.
Nu kör vi! 



Månadens maträtt. Nu är ju grillsäsongen i full blom och så även salladsäsongen. Det perfekta grilltillbehöret. Och den som tror att sallad måste vara tråkigt får helt enkelt tänka om. Sallad har sannerligen aldrig varit trist, faktum är att sallad känns som den mest up-coming rätt 2014 (om man bortser från grön jos). Så jag delar min bästa sallad of the week. Kokta gröna linser, rostade sötpotatis, ruccola, chevreost och grovhackad bladpersilja. Till detta en fransk vinegrette och grymma lammfärgbiffar på kolgrill. 

Saknar ni sås? Jag valde en snabbis. Mixa en burk kikärtor med turkisk yoghurt, krydda med salt, peppar och tryffelolja. Bingo!  


Månaden Mini. Jag faller alltid för Ferm Living, färgerna, mönstren, stylingen. Jag gillar helt enkelt och tröttnar inte. Kanske därför många av mina foton i min Kids-mapp på Pinterest är representerad av just Ferm Living.  Kolla in den senast pinnade tårtan bara. Hög ambitionsnivå. 


Månadens måste. Jag måste säga tre saker. Tre garderobssaker. Magkort, spets och singoalla. I den här tjusigheten får du tre i en. Som en jäkla Kinderäggs-blus. Perfekt med andra ord. 



Mönster. Ja, gissa en gång. Skulle kunna varit elefanterna, eller vilket annan Svenskt Tenn-motiv som helst, skulle kunna varit rutorna, eller ränderna, skulle kunnat vara blommigt, men nej, nej, nej. Det blir så klart leopard. Har man en leo-klubb så har man. Det är leo på torkstället, det är leo på frottén, det äe lep på porslin och det är leo på soffan. 

Nu är det dags för er att tolka månadens fyra på M. Vi ses!

9 kommentarer:

  1. Nu så är möster - check! ;)

    Den där tröjan ~ måste nog börja göra liiiiiite fler situps om jag ska kunna bära den där med självförtroende! Hahahaha …

    Och salladen ska jag testa. Är själv en av de som tycker sallad är 'tråkigt' men kanske för att jag bäst gillar varm mat. Men en sallad kan ju vara varm, om inte ljummen i alla fall.
    Och med allt det där smarriga som du har i blir det så klart super gott!

    Fin fint, always. I like your style!
    Ses snart,
    u.

    SvaraRadera
  2. Du rockar nog det magkorta, Anna - själv avstår jag :) Snygg fyra - och nu är jag med i matchen http://weronica.daysweekends.com/2014/05/07/manadens-fyra-m/ efter förra månadens sena ankomst. Så skoj med era fyror - heja!

    SvaraRadera
  3. Heja! Jag smög i gång med mina 4 i sista sekund men kommer inte alls vänta in i det längsta denna gång:)

    Maträtter var ju verkligen din grej. Du är allt en riktig gourmetfotograf som faller mig i smaken! Din mönsterfavvo kan ju inte va något annat ( officiellt iallafall ;)

    Mini- det kittlas när ögonen faller på de bilderna det gör det allt... Och måste. Den filningen måste jag avstå. Måste. Annars får jag gå omkring för mig själv;) men du... Snyggo:)

    Kram och på återseende snart

    SvaraRadera
  4. Tjusigt! Jag gillar dina mönster. Och sallader till grillat...mmmmm....och rörorna man snor ihop då?! Fattar inte varför man inte grillar året om egentligen?

    SvaraRadera
  5. Ok, jag hänger på för första gången! här; http://garderobenmin.blogspot.se/2014/05/manadens-fyra-matratt-maste-mini-monster.html

    SvaraRadera
  6. Alltså, din måste-tjusighet är hur tjusig som helst ... frågan är bara hur kort magkort är ;-) Tjusig fyra och skoj att ni fortsätter köra på. Nu finns min fyra uppe http://blomsterochbakverk.se/2014/may/manadens-fyra-m-2.html Fin fredag till dig!

    SvaraRadera
  7. Ditt recept tackar jag för, låter gott! Jag köpte mig ett par leopardmönstrade byxor nyligen. Ha en fin helg! (Mina fyra M finns på min blogg)

    SvaraRadera
  8. Salladen låter ljuvlig. Rent ut sagt svingod!

    Fyra M från mig varåsgod: http://www.popetotrora.blogspot.fi/2014/05/manadens-fyra-m.html

    Kram och ha en fin helg! //Petra

    SvaraRadera
  9. Håller med, såå fin blus! Nu har jag också knåpat ihop en Fyra :)

    SvaraRadera