måndag 1 december 2014

1 Advent

Bild 1

Krasch, bang, boom så brakade 1 Advent in genom dörren som en smärre chock. Jag hade inte riktigt insett att det var just nu. Precis den här helgen. Alltså sista-november-helgen. Hela fredag-lördag-söndag var ju fullbokad med allt annat än att bege sig upp på vinden och bena ut vad som tillhör julgran och vad som tillhör advent med sladd. 

Bild 2

När chocken väl lagt sig liksom svordomarna på vindens kalla golv fick lite adventspynt stanna kvar på vinden och några fick tillgång till de uppvärmda delarna av huset. Stjärnorna i papp verkar ha blivit uppslukade av det tomma intet för hur jag än vänder och vrider på vindens utbud lyser de med sin frånvaro. (Lyser, fattar ni??)

Bild 3

På tal om dåliga skämt.

Vet ni vilken julsång som man sjunger i Göteborg?
Gläns över sjö och strand.

Glenns över sjö och strand.

Alltså jag vet. Fruktansvärd.


Bild 4

Nu ska jag bli allvarlig och tala lite om dessa vackra bilder. Bild 1: We Decor Life tar vid där Fabriken slutade, fast med extra allt. Nu kan man blogga om tema Advent - hela veckan ut. Så roligt! Bild 2: Just på detta tema hittade jag Blomster och bakverks fina bidrag. Bild 3: Likaså bild tre som kommer från By Emma. Bild 4: är från ännu en favoritblogg och ett jättespännande kreativs kollektiv av många duktiga bloggeskor. Läs mer här! 

Bild 5

Slutligen, brysselkål i staken. Briljant och super-stylish! Geniet bakom många ursnygga svartvita bilder heter Helt Enkelt och ja, hatten av. Tror jag gör en cope paste på kålen i skålen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar